Mi az a Landing Page?

Publikálva: 2014. július 31.
Cimkék : landing page készités, landing page fejlesztés 

A Landing Page nem más mint az az oldal, ahová egy kampány esetén az érdeklődőt irányítjuk. Ezen az oldalon rengeteg minden múlik! Hogyan érdemes Langing Page-et készíteni? Hogyan működik? Mire figyeljünk?

A landing page (magyarul fogadó oldal) a honlapnak egy olyan oldala, amivel a látogató először találkozik. Egyértelmű, hogy ezen az oldalon rendkívül sok múlik, már itt eldől, hogy tudunk-e "kezdeni valamit" a látogatóval, vagy gyorsan továbbáll máshová.

Amikor landing page-ről beszél egy online marketing szakember, akkor speciálisan azokra az oldalakra gondol, ahová az online kampányokból a látogatókat irányítják.

A profik tudják, hogy érdemes ("muszáj") ilyen oldalakat készíteni az egyes kampányokhoz, amit a hirdetésre kattintva először lát az érdeklődő. Azért fontos ez, mert a honlapunk főoldala (ahová irányíthatnánk alapesetben a látogatót) általában sok olyan információt és navigációs elemet tartalmaz, ami nem érdekli (sőt: inkább megzavarja) azt a látogatót, aki a hirdetésünkben tett ígéretek miatt kattintott a linkünkre.

A másik dolog, amiért sokkal hatékonyabb lesz a kampányunk landing page alkalmazásával az az, hogy célunknak megfelelően tudjuk befolyásolni a látogatót. A landing page nem tartalmazhat semmi olyan információt, ami elterelné látogatónk figyelmét az általunk neki szánt tevékenységről.

Mik lehetnek a céljaink egy marketing kampány landing page-ére érkező érdeklődővel?

Az, hogy az illető
  • kattintson egy linkre (ami az oldalunk egy másik részére, vagy más oldalára mutat)
  • vásároljon tőlünk
  • adja meg elérhetőségét (e-mail, telefon, stb.), hogy megkeressük a későbbiekben
  • adjon rólunk, vagy termékünkről / szolgáltatásunkról visszajelzést.
Egy jól megtervezett landing page a fenti célok közül egyetlen egyet szeretne elérni, de legfeljebb kettőt! Ha bonyolítjuk a célrendszerünket, azzal nehezítjük a látogató dolgát, és végsősoron rosszabb eredményeket fogunk elérni.